Dbamy o bezpieczeństwo w tunelu pod DTŚ

Jeżeli  właśnie czytacie informację, że tunel DTŚ jest w nocy zamknięty z powodu prac serwisowych, to musicie wiedzieć, że to PRUiM S.A. odpowiada za jego konserwację.

Dzisiaj, w trakcie trwających kilka godzin prac przeprowadzimy przegląd techniczny urządzeń i systemów, które są odpowiedzialne m.in. za bezpieczny przejazd obiektem. To systemy oświetlenia, wentylacji czy zarządzania znakami zmiennej treści. Sprawdzimy również systemy zarządzania zaporami drogowymi, system monitoringu drogowego oraz kamer wideo-detekcji. Prace prowadzimy w godzinach nocnych – od 22.30 do 5.00, tak, aby wyłączenie obiektu z ruchu było jak najmniej uciążliwe dla kierowców

Nasz gliwicki tunel ma prawie 500 metrów długości i jest „naszpikowany” elektroniką. W ciągu doby tunelem przejeżdża około 30 tys. pojazdów. Oświetla go 212 lamp przejazdowych, 345 lamp wjazdowych oraz 122 ewakuacyjne Ma też 30 wentylatorów.

Nad bezpieczeństwem kierowców czuwa 50 kamer z systemem wideodetekcji, które potrafią wykryć wszelkie zdarzenia w tunelu, oraz 16 monitorujących przestrzeń przed i w tunelu.

9 tablic informacyjnych wyświetlane są komunikaty o utrudnieniach na DTŚ.

W tunelu zainstalowano 11 różnych systemów, m.in.: zasilania, oświetlenia zwykłego i awaryjnego, wentylacji, wykrywania i sygnalizacji pożaru, monitoringu, ratunkowy, detekcji, nadzoru i sterowania ruchem w tunelu oraz zarządzania tunelem. Centrum zarządzania tunelem znajduje się w Zarządzie Dróg Miejskich, gdzie funkcjonuje Centrum Sterowania Ruchem.