Centrum Przesiadkowe w Gliwicach zostało nagrodzone w prestiżowym konkursie „Lider Dostępności” w kategorii Duży obiekt użyteczności publicznej. PRUiM S.A. był wspólnie z Mostostalem Zabrze wykonawca inwestycji.
Finałowa gala 8. edycji konkursu „Lider Dostępności” odbyła się 28 czerwca w Pałacu Prezydenckim. Konkurs jest wspólną inicjatywą Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji i Towarzystwa Urbanistów Polskich i odbywa się pod patronatem Prezydenta RP. Jego celem jest podniesienie świadomości społecznej w kwestii dostosowania przestrzeni publicznej do normalnego funkcjonowania dla osób z niepełnosprawnościami. W swojej kategorii pokonało dwóch innych nominowanych – kieleckie Centrum Geoedukacji oraz terminal pasażerski lotniska Warszawa – Radom. Na uroczystości PRUiM S.A. reprezentował Dyrektor Arkadiusz Kasper.
Centrum Przesiadkowe w Gliwicach to przykład doskonale zrealizowanej inwestycji miejskiej, która nie tylko spełnia wymogi prawne dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami, ale również realizuje szereg rozwiązań mających charakter dobrych praktyk. Inwestycja w jednym miejscu koncentruje transport autobusów miejskich i metropolitalnych, autokarowych przewoźników krajowych i międzynarodowych. Kompleks CP połączono nowo wybudowanym tunelem z istniejącym dworcem PKP, dzięki czemu podróżni z łatwością mogą przesiadać się między różnymi środkami transportu. Obiekt składa się z sześciu zadaszeń i dwóch budynków (budynku głównego wraz z zadaszeniami i Budynku Pomocniczego), układu drogowego, infrastruktury podziemnej, małej architektury oraz odrestaurowanej, zabytkowej wieży ciśnień.

W budynku głównym i tunelu łączącym dworzec PKP z CP zamontowano windę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnością (wyposażoną m.in. w system głosowy, wypukłe przyciski i pasy ostrzegawcze na drzwiach). Użytkownicy obiektu, w tym osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z trawelatora (ruchomej pochylni) prowadzącego z peronów do tunelu oraz pochylni w wyjściu z tunelu. W budynku głównym znajdują się m.in. toalety dla osób z niepełnosprawnością oraz rodziców z małymi dziećmi. Punkt Obsługi Pasażerów wyposażono w pętlę indukcyjną oraz obniżono w nim ladę. Szczególną wagę przywiązano do dostosowania obiektu do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących – w inwestycji uwzględniono sugestie przedstawicieli Polskiego Związku Niewidomych. W efekcie obiekt ma ponad 2,5 km ścieżek naprowadzających i pól uwagi, siedem tyflomap, które ułatwiają poruszanie się po obiekcie osobom niewidomym i niedowidzącym, oraz tabliczki z wypukłym tekstem i w alfabecie Braille’a na drzwiach do pomieszczeń.
Swobodne i bezpieczne poruszanie się po obiekcie zapewniają m.in. automatycznie otwierane drzwi, obniżone krawężniki przy przejściach dla pieszych, pasy ostrzegawcze na krawędziach schodów i przy różnicach poziomów, oznaczenia kontrastowe na szklanych drzwiach, liczne piktogramy oraz sygnalizacja świetlna z komunikatami głosowymi.